onsdag 15 mars 2017

Amir: "Livet har tappat sin betydelse för mig"


Brev från Amir Rahimi till politikerna
När ni öppnade famnen för alla flyktingarna och officiellt gick ut med att ni tar emot alla flyktingar tog jag mig hit i hopp om en bättre framtid. Jag har hört mycket om er gästvänlighet och Generöshet mot flyktingar.
Sen jag har kommit hit har jag varje dag på skolan eller boendet fått höra om jämställdhet. Ni har lärt mig allas lika värde trots hudfärg och att samma regler gäller alla oavsett vilket etnicitet man har.
Det var ett år sen vi pratade om detta, nu är det ni som inte står för era egna ord och jag tänker på att allt ni sagt är bara lögn. 
För ni vet att mitt land saknar säkerhet och ändå säger ni att det är lugnt att flytta tillbaka. 
Det har gått en vecka sen jag fick besked från migrationsverket och sen dess har livet tappat sin betydelse för mig. 
Jag ber er att stå för era ord och innan ni uppmanar andra att följa vissa normer ska ni följa dem själva.
Jag skriver för många tusen afghanska barn och ungdomar
Amir Rahimi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar